Hoe veilig zijn de fietspaden na Covid-19?
We leven in rare tijden. De fietsenbranche heeft in 2020 maar liefst 1,1 miljoen nieuwe fietsen verkocht, waarvan 547.000 e-bikes. Dat is een stijging van
Home » Nieuws
We leven in rare tijden. De fietsenbranche heeft in 2020 maar liefst 1,1 miljoen nieuwe fietsen verkocht, waarvan 547.000 e-bikes. Dat is een stijging van
Steden blijven groeien en daardoor wordt het steeds drukker in de binnensteden. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en andere steden kampen met ruimtegebrek in het
Regelmatig wordt het in één adem genoemd: fietsen biedt een oplossing voor een positief effect op de luchtkwaliteit, de files, de ruimteproblemen in binnensteden, de
Wij zien de fiets als hét vervoermiddel dat uitstekend past binnen een fysiek en economisch gezonde stad. De werkelijke maatschappelijke kosten en baten van de
Veel gemeenten streven ernaar om een Smart City te worden. Dat betekent dat er een grotere rol is weggelegd voor slimme informatietechnologie en het Internet
Binnen mobiliteit neemt de fiets een belangrijke rol in. De fiets wordt gezien als de oplossing voor ruimteproblemen in binnensteden, maar tevens draagt fietsen bij
Onze fietstellers hangen nu ook in Hoek van Holland voor de nauwkeurige meting van gegevens van de fietspaden om te kunnen zorgen dat de fietspaden
Waar in beleid al snel rekening gehouden wordt met de waarde van autokilometers en -uren, wordt de fiets niet zo snel met een economische bril
Christian Brand van de Universiteit van Oxford schrijft in het vakblad ‘The Conversation’ dat de snelste manier om de emissie die de transportsector veroorzaakt te
We leven in rare tijden. De fietsenbranche heeft in 2020 maar liefst 1,1 miljoen nieuwe fietsen verkocht, waarvan 547.000 e-bikes. Dat is een stijging van
Op initiatief van Goedopweg en de gemeente Utrecht heeft een pilot plaatsgevonden om de doorstroming voor fietsers bij verkeerslichten te verbeteren op basis van daadwerkelijk
Op initiatief van Goedopweg en de gemeente Utrecht heeft een pilot plaatsgevonden om de doorstroming voor fietsers bij verkeerslichten te verbeteren op basis van daadwerkelijk
Steden blijven groeien en daardoor wordt het steeds drukker in de binnensteden. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en andere steden kampen met ruimtegebrek in het